Monday, 2 February 2009

Anwar Kelihatan Bersetuju Dengan Dakwaan Ini?

(Berikut kami siarkan artikel terjemahan dari Malaysia Today yang di dapati dalam blog Perakxpress, yang kemudiannya turut dimuatkan pada awalnya di ruang utama blog Anwar Ibrahim. Kami siarkan tapa sebarang suntingan.)

Dua EXCO PKR ini telah hilang. Mereka telah hilang sejak empat hari lalu dan tiada sesiapa yang tahu dimana mereka tetapi mereka bukan ‘hilang’, sebaliknya berada didalam tangan pemimpin Umno. Dan UMNO mahukan mereka bersetuju kepada satu perjanjian. Terima RM10 juta seorang dan ‘menyeberang’ kedalam Umno ataupun dihantar kepenjara diatas tuduhan rasuah. Pada hari dimana dua EXCO PKR ini ditahan dan di lindungi oleh Umno, seorang ADUN UMNO melompat kedalam PKR. Ini menghancurkan rancangan Umno. Mereka hanya memerlukan dua ADUN PKR untuk meruntuhkan Pakatan Rakyat diPerak. Tetapi apabila ADUN Umno menyeberang kedalam PR, perancangan ini tergendala.

Sekarang mereka memerlukan tiga. Mereka kemudianya menawarkan bekas ADUN Umno ini jawatan Menteri besar. Sekiranya dia bersedia kembali kedalam Umno dan BN merampas Perak dari PR, dia akan diberikan jawatan Menteri Besar. Umno memerlukan Nasruddin kembali kedalam Umno, kalau tidak…menahan dua EXCO PKR ini tidak memberi apa-apa makna. Walaupun dua EXCO ini bersetuju menerima RM10 juta, Umno masih gagal merampas Perak dari PR. Walaupun mereka berjaya menahan dua EXCO PKR ini dan mengancam dengan pelbagai ugutan, Nasrudin telah menghalang perancangan mereka. Kini mereka mengugut Nasrudin..” Altantuya telah mati dan Bala telah hilang.” Apakah Nasrudin akan menerima nasib yang sama?”

Apa yang berlaku? Perancangan Umno untuk memerangkap Jamaludin dan Osman telah dirancangkan sebaik saja Pilihanraya Kuala Terengganu berakhir. Pada masa itu, Umno tidak menyangka ADUN mereka sendiri akan menyeberang kedalam PKR. Najib mahukan Perak dirampas untuk menutup ‘kemaluan’ beliau yang hilang didalam dua pilihanraya kecil yang lalu. Jamaludin dan Osman telah ditawarkan sejumlah RM10 juta setiap orang dan tuduhan mereka didalam kes rasuah akan digugurkan. Jamaludin dan Osman sudah bersedia untuk menerima tawaran ini dan hanya menunggu masa yang sesuai. Walaubagaimanapun, perancangan ini telah dapat dihidu oleh Anwar dan Anwar telah mengarahkan Hj. Ismail untuk mempercepatkan usaha penyeberangan ADUN-ADUN Umno kedalam PKR untuk menghalang perancangan Umno ini.

Jamaludin dan Osman sebenarnya telah pun hilang pada hari Jumaat minggu lepas. Dan apabila mengetahui ‘kehilangan dua EXCO ini, Anwar telah mengarahkan Hj. Ismail membawa Nasrudin keKuala Lumpur dan terus mengumumkan kemasukan Nasrudin kedalam PKR. Ini telah menghancurkan perancangan Najib untuk merampas Perak dari PKR. Sekiranya Anwar terlewat untuk bertindak, dan Jamaludin dan Osman bertindak lebih awal, maka Pakatan Rakyat Perak sudah pastinya tumbang. Sebenarnya, ada seorang lagi ADUN Umno yang menyertai Nasrudin ke Kuala Lumpur, tetapi hanya Nasrudin yang membuat pengumuman. Pasal apa? Yang tu aku tak dibenarkan cerita. Pandai-pandai la sendiri….

Selepas hari itu, pelbagai usaha telah dibuat oleh Umno untuk memujuk Nasrudin kembali kedalam Umno, malah telah di janjikan jawatan Menteri Besar sekiranya Nasrudin bersedia kembali kedalam Umno. Dan jangan terkejut…tawaran ini dibuat oleh Jamaludin sendiri yang menghubungi isteri Nasrudin! Tidak diketahui sama ada Jamaludin diugut ataupun dengan kerelaan sendiri ketika membuat tawaran bagi pihak Umno ini. tetapi apa yang jelas, Umno begitu terdesak sehingga sanggup melakukan apa saja untuk merampas Perak dan mengembalikan ‘kemaluan’ Najib yang hilang.

Setakat ini, masih tidak diketahui apakah langkah Umno selanjutnya, dan aku jugak tak boleh nak cerita apakah yang sedang dilakukan oleh PKR. ramai yang menghantar email dan SMS bertanya, malah ada yang terlalu risau. Dan ada yang marah kat aku…bila aku kata ..”Relax!” No.no.no….jangan risau! kalau setakat lompat melompat…aku tak risau. Ini macam main poker. Dan Anwar ada beberapa kad lagi yang masih belum dibuka. Kecuali kalau Umno main kotor…. menggunakan kekerasan. Yang tu aku tak tau. Orang yang terdesak macam Najib mampu melakukan apa saja untuk mencapai cita-citanya. Kalau Altantuya boleh mati…Bala boleh hilang…macam-macam boleh jadi.

4 comments:

wansalman said...

Saya amat bersimpati dengan Datok Nizar yang telah di paksa meninggalkan jawatan Mb yang sah oleh Sultan yang tidak berhati mulia & pemimpin BN yang jahat yang merompak tanpa hak.Kepada rakyat negeri Perak,jangan berhenti buat sesuatu demi mengembalikan semula kerajaan Pkr yang sah.Buat lah secara kasar jika kamu di halang dengan cara yang kasar.Jika cara lembut atau berhemah kita tidak di hormati cara kasar lah anda buat.Ingat lah kamu lebih ramai dari polis-polis yang kecil,kerumuni lah mereka pasti mereka akan kecut.Zionis Umno ini perlu di lenyapkan dari muka bumi seperi perlu nya Yahudi yang perlu di lenyapkan dari bumi Paletine.

Kepada Datok Nizar saya bersama-sama anda & tetap mendoakan agar hak Dato di kembalikan.

sauri said...

tuan moderator dan wan,adakah betul ke dakwaan ni? jgn jadi sebagaimana tuduhan yang dilemparkan (kronisme,kezaliman gabenornya) kpd Saidina Osman yg akhirnya membawa kpd pembunuhannya.

Adakah anda pasti sangat dengan dakwaan ini? Adakah segala bukti ada ditangan anda.Atau hanya mendgr dari ceramah politik.

Ingatlah, jika tak betul dakwaan itu pastinya jasad anda dihidu api neraka.

hamba Allah said...

alahai saudara sauri..berikan hujah anda kenapa sultan perak tidak perkenankan permintaan nizar untuk membubarkan ADUN perak?adakah kerajaan di malaysia berpaksikan kpd pilihan rakyat atau kuasa raja2?apa gunanya kerajaan malaysia amalkan demokrasi?jwpn anda mestilah logik dan bernas..kalau anda dipihak yang benar..semoga Allah membuka hati pihak2 yang ke jalan yang benar..Amin

方大同Khalil said...

cool!i love it!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色